*Blog: Name and shame. Southeast

 

@FNV zorgcafé.

 

Zitten we in de ruimte op de begane grond van Southeast zegt Sally (in de elektrische rolstoel) dat ze bijna weer weg was gegaan. Waarom? vraag ik verbaasd. Omdat ik hier niet naar binnen mocht. Wel als ik in een rolstoel zou overstappen. Waaaaat! Ik meteen pislink. Ja zegt Sally die bewaker dwong me om in de rolstoel over te stappen.  Onzin zeiden ze van de FNV, ze kan hier best naar binnen en ze wezen op de deur waar het wel kon. Ja maar in de zaal past ze ook niet die zit vol met stoelen, ze moet overstappen in de rolstoel > bewaker. Dan ga ik nu weer weg zei Sally tegen hem. Onzin zei de FNV u moet ruimte maken in de zaal en een paar stoelen weghalen.

Sally leek aangeslagen door dit akkefietje. Gelukkig hebben de FNV mensen adequaat gereageerd.

 

Na afloop gingen we naar het café om wat te drinken. Iedereen lekker meteen aan een drankje en gezellig kletsen met elkaar maar ik moest met de bewaker mee om te testen of ik eruit kon met de scoot, of de deur niet te smal was. Waarom moet dat nu ik wil gewoon net als de anderen eerst even wat drinken en praten. Maar hij dwong me want hij moest het weten. Ik naar de deur, ik zag een hoge drempel en voorzag dan moeilijkheid als ik weer naar binnen zou rijden. Nee zeg ik tegen hem ik ga nu niet naar buiten om vervolgens weer naar binnen te moeten met alle gevolgen van dien. Ik ga pas naar buiten als ik wat gedronken heb. In de tussentijd had Ronald de breedte van de scoot gemeten en ook de breedte van de deur en het ging net zei hij. Bewaker opgelucht. Kon hij naar huis.

 

Echt hoor we kunnen nooit rustig zonder kleerscheuren ergens anoniem en rustig aan deelnemen. Altijd gedoe met die toegankelijkheid! En echt alleen vanwege onze handicap.

 

Die Southeast ben ik spuugzat! We hebben zoveel akkefietjes met hun meegemaakt. Tot leugens toe. Southeast is toegankelijk zeggen ze. Maar ze snappen geen lor van toegankelijkheid.

 

Voor deze bijeenkomst (FNV café), hebben Ronald en ik de FNV erop attent gemaakt dat de lift van Southeast te klein is voor een elektrische rolstoel laat staan scootmobiel. Dat had Southeast niet aan ze gemeld want wat Southeast stiekem bedoeld is dat ze mensen hun eigen regie en zelfstandigheid afpakken en ze een duwrolstoel dumpen. En tegen ze zeggen je kan er niet in.

 

En wat Southeast achterhoudt is niet vertellen dat de zaal in de kelder niet bereikbaar is met de lift dus wat rolstoelers mogen doen is achterom, via de parkeergarage over de steile autohelling naar de zaal waar ook nog geen geschikte WC is. Dus als je in die zaal bent en je wilt naar de WC dan moet je weer naar buiten, buitenom via de omweg naar de wc. Je zal maar nodig moeten.

Ik heb kort nadat ik voorzitter werd bij PGZO (toen PG&O) stampei gemaakt over het rolstoeltoilet die volstond met troep, stampei gemaakt over de moeilijk bereikbare zaal in de parkeergarage, ik heb de lift bezet en werd daarom voor hoer uitgescholden.

Heb het ook diplomatiek proberen aan te pakken door een gesprek te hebben met de directeur Handan Aydin. Het PGZO heeft klachtbrieven ingediend bij Southeast (voormalig) CEC. Daar is nooit op gereageerd.

 

En nu ben ik Southeast’s behandeling van ons alsof we geen mensen zijn, spuugzat.

Name and shame vanaf nu. Ik ben nu 6 jaar verder, ze hebben niets geleerd. En ik heb ook van geen enkele poging iets gemerkt.

LEES HIER OVER ONZE GESCHIEDENIS MET SOUTHEAST

 

Sjieke reactie van Southeast >>>>>>

29-3-2016

 

SouthEast Beste Caroll Sastro,

 

Bedankt voor je feedback; we zullen je punten nog eens onder de loep nemen en kijken wat we hier in de toekomst mee kunnen.

Wel opvallend dat gebeurtenissen bij verschillende partijen zo verschillend over kunnen komen. Wij vonden namelijk dat het bezoek heel goed verliep - de ruimte op de begane grond was perfect bereikbaar, een medewerker was misschien wat overenthousiast in zijn wens te helpen, maar dat lijkt me eigenlijk vooral positief. En ook de borrelruimte bleek (hoewel wat krap) gewoon toegankelijk. 

We begrijpen dat je vaak te maken hebt met frustrerende situaties, maar vinden het jammer dat je alleen oog hebt voor wat er mis dreigt te gaan en minder voor wat er gewoon goed gaat.

O en wij zouden heel graag een grotere lift hebben; dat wordt door ons ook al jaren aangekaart bij de eigenaar, die vindt de investering van ruim een ton echter te veel van het goede. Maar wij blijven het gewoon op de agenda zetten! Helaas zullen we het tot die tijd moeten doen met de oplossing van het overstappen op een rolstoel. Voor nu alvast een fijne avond gewenst.

Vriendelijke groet Team SouthEast


Reactie schrijven

Commentaren: 0

Some pictures of me and

Ronald en Caroll
Ronald en Caroll