*Blog: Nachtegaal Grubbehoeve slecht toegankelijk

Hieronder tref je een conversatie dat afspeelde op facebook over de slechte toegankelijkheid van De Nachtegaal. Het is letterlijk overgenomen, dat merk je aan de indeling.

Caroll Sastro 9 mei om 22:10 ·

Wat een ontzettend heerlijke dag hebben wij achter de rug.

Het weer speelt natuurlijk een belangrijke rol.

Aangenaam vertoefden wij

in een warme zonnebad maar de wind gaf een verkoelend briesje.

We togen naar onze plek alwaar wij optreden en daarna mochten we luisteren naar de rapper Gikkels en mochten wij het scooterballet weer bewonderen.

Minpuntje was helaas dat wij niet de Nachtegaal in konden vanwege de trappen. Ze haddden wel een ramp maar die was echt veels te steil. Maar ik had net iemand aan de lijn en die zei dat ze gaan zorgen voor een goeie helling. Ik heb gezegd dat het één moet zijn met de goeie hellingsgraad. Wij sturen hen de richtlijnen op.

Ik vind dat het stadsdeel en de Nachtegaal tesamen moeten zorgdragen voor goede toegankelijkheid. Ze hadden er allang wat aan kunnen doen. Niet de huurders zijn verantwoordelijk. De huurders mogen wel eisen dat de locatie BBB is (bereikbaar betreedbaar en bruikbaar). Maar als er nauwelijks aanbod is van goede toegankelijkheid dan hebben de huurders weinig keus.

Wij bleven dus buiten maar er werd goed voor ons gezorgd. En zoals ik al zei het weer zat mee.

Caroll Sastro

10 mei om 11:12 ·

Ik ga De Nachtegaal Grubbehoeve aanmelden voor ‪#‎discriminatie

Vind ik leuk · Beantwoorden · Voorbeeld verwijderen · 10 mei om 11:12

De Nachtegaal Grubbehoeve Hoi Caroll Sastro, ik wil je vragen om ons een privé berichtje te sturen en dan kunnen we samen kijken naar een oplossing!

Vind ik leuk · Beantwoorden · 1 · 10 mei om 11:34

 Marianne Spierings Gebeurde de discriminatie ook in het openbaar?

Vind ik leuk · Beantwoorden · 10 mei om 12:56

13 antwoorden verbergen

Caroll Sastro Ja Marianne Spierings waren denk ik wel 200 mensen aanwezig

Vind ik leuk · Beantwoorden · 10 mei om 20:13

Marianne Spierings Hoef jij vlg mij ook niet in een privéberichtje te reageren. Wat denken ze wel?

Vind ik niet meer leuk · Beantwoorden · 2 · 10 mei om 20:15

Caroll Sastro ik denk zoals de meeste mensen die niet beperkt worden door ontoegankelijkheid, weten zij niet dat het hun verantwoordelijkheid is. Maar misschien willen ze wel advies en dat is wel ons werk om over goede toegankelijkheid te adviseren alleen ga ik dat ...Meer weergeven

Vind ik leuk · Beantwoorden · 1 · 10 mei om 20:23

Marianne Spierings Heel goed. Maar meestal willen ze liever niks "publieks".

Vind ik niet meer leuk · Beantwoorden · 1 · 10 mei om 20:27

Caroll Sastro Ja klopt moeten ze hun werk maar goed doen. Ze kunnen niet zeggen dat ze het niet wisten. 5 jaar geleden al wees ik hen erop via een pb'tje toen zeiden ze dan ze gingen sparen voor een lift tongue-emoticon

Vind ik leuk · Beantwoorden · 2 · 10 mei om 20:39

Sander Schreuder · 4 gemeenschappelijke vrienden

Volgens mij zoeken ze nog vrijwilligers! Ik zou zeggen, meld je gezellig aan en pak het op!

Vind ik leuk · Beantwoorden · 10 mei om 22:11

Caroll Sastro Sander ik kan er niet in dat is het punt. Tis ook wat moet ik vrijwilligerswerk voor hen gaan doen terwijl ze niet eens de moeite hebben genomen om ook mij gelijk te behandelen. Lees de allereerste reactie hierboven. En ik heb het al opgepakt door het te melden en door te vertellen hoe het wel moet. Ik ben niet degene die de hamer en de spijker in de hand hoeft te nemen. Jij maakt er een omgekeerde wereld van dat elke gehandicapte eerst vrijwilligerswerk moet gaan doen voordat ze iets toegankelijk moeten krijgen?! Weleens van het VN verdrag voor gelijke kansen voor personen met een handicap gehoord? PS het werk dat ik nu doe om er wel wat aan te veranderen doe ik al met heel veel uurtjes vrijwillig.

Vind ik leuk · Beantwoorden · 2 · 10 mei om 23:34 · Bewerkt

Sander Schreuder · 4 gemeenschappelijke vrienden

Beste Carol, ik begrijp je strijd en ik wil verantwoordelijkheden zeker ook niet omdraaien. Zover ik weet is het geen professioneel cafe, maar een buurtcafe gerund door vrijwilligers. Je hebt het over dat ze 'hun werk' niet doen, het zijn vrijwilligers, wees blij dat ze je buiten hebben geserveerd!

Als je echt wil dat er wat gebeurd, kan je toch ook vanuit huis regelen dat er bv via de gemeente extra voorzieningen worden aangebracht, ik denk dat jij daar ook het meeste van weet (wat er mogelijk is qua subsidies etc).

Het gaat de Nachtegaal sowieso niet om het weren van mindervaliden, die beschuldiging van discriminatie vind ik daarom nogal overdreven..

Vind ik leuk · Beantwoorden · 11 mei om 8:38

 Marianne Spierings Leuk terwijl je niet binnen kunt!

Vind ik niet meer leuk · Beantwoorden · 2 · 11 mei om 12:08

Marianne Spierings Sander Schreuder En ik vind vrijwilliger zijn geen argument.

Vind ik niet meer leuk · Beantwoorden · 1 · 11 mei om 12:10

 De Nachtegaal Grubbehoeve Hoi Caroll Sastro, ten eerste wil ik vragen waarom je maandag niet naar een persoon van De Nachtegaal hebt gevraagd, dan hadden we er gelijk over kunnen praten, want wij waren maandag aanwezig. Nu hebben wij niet gezien dat dit gebeurd is (kan gebeuren met 100 a 200 personen. Wij willen zeker niet discrimineren, als wij het geld hadden dan hadden we dit probleem zeker aangepakt. Maar wij zijn een vrijwilligers organisatie die niet gesubsidieerd wordt en doen alles wat mogelijk is en helaas is niet alles mogelijk. En wij willen graag met jou kijken naar een oplossing (zoals ik eerder vermelde) want jij weet misschien meer dan ons! En je vertelde dat je de gegevens hebt opgestuurd, maar misschien kun je die ook naar de nachtegaal sturen, want wij hebben niets ontvangen: nachtegaal@grubbehoeve.nl

Vind ik leuk · Beantwoorden · 11 mei om 12:36

 Sander Schreuder · 4 gemeenschappelijke vrienden

Marianne Spierings, zoals ik het verhaal lees, was het verder best leuk ja. Een vrijwilliger zijn is ook geen argument, ik weet niet waar jij uit opmaakt dat ik het als argument gebruik. Als je goed leest, het is een vrijwilligers organisatie, gerund door vrijwilligers, die vrijwillig je een drankje komen serveren (zelfs buiten), of je vrijwillig je binnen de boel op orde houden. Maar dan moet je niet komen met 'moeten ze hun werk' maar doen.

Vind ik leuk · Beantwoorden · 11 mei om 13:59

Saskia Hubelmeijer Dag De Nachtegaal Grubbehoeve en Sander Schreuder, een openbare gelegenheid dient toegankelijk te zijn voor mensen met alle beperkingen. Lees Agenda 22 en kijk op overheid.nl dat agenda 22 is aangenomen door de Eerste Kamer. Treed in contact met het stadsdeel of zoek eens via Amsterdam.NL om zelf eens actie te ondernemen zodat het gebouw toegankelijk wordt met een normale ramp. Wat deze is een ramp voor mensen met rolstoelen, rollators en scootmobielen. Ik ben contactpersoon en bestuurslid Toegankelijkheid in Amsterdam Oost en ik steun PGZO.

Leen een rolstoel en ga de ramp op. Misschien dat enige inlevingsvermogen dan volgt.

Vind ik niet meer leuk · Beantwoorden · 2 · 12 mei om 19:05

Schrijf een antwoord...

Maarten van Steenis · 4 gemeenschappelijke vrienden

Niet lullen. Gewoon accepteren dat het zo is

Vind ik leuk · Beantwoorden · 10 mei om 23:02

Caroll Sastro Echt niet!

Vind ik leuk · Beantwoorden · 10 mei om 23:05

Maarten van Steenis · 4 gemeenschappelijke vrienden

Foutje. Dacht bestemt voor hun. Ik sta achter jou en niet dat racistisch groepje. Zeker niet met hun lijmpoging

Vind ik niet meer leuk · Beantwoorden · 1 · 10 mei om 23:31

Caroll Sastro Dankje!

Vind ik leuk · Beantwoorden · 1 · 10 mei om 23:32

Sander Schreuder · 4 gemeenschappelijke vrienden

Hoezo heeft dit met racisme te maken? Het gaat toch om de toegankelijkheid van een persoon in rolstoel?

Vind ik leuk · Beantwoorden · 1 · 11 mei om 8:40

Saskia Hubelmeijer Het gaat om discriminatie, Maarten van Steenis.

Vind ik leuk · Beantwoorden · 12 mei om 21:57

Caroll Sastro Saskia Hubelmeijer Maarten is het met ons eens smile-emoticon

Vind ik leuk · Beantwoorden · 1 · 12 mei om 21:58

Saskia Hubelmeijer Sorry, Maarten, maakte het niet op uit eerdere reacties. Fijn, Maarten.

Vind ik leuk · Beantwoorden · 12 mei om 21:59

Sander Schreuder · 4 gemeenschappelijke vrienden

Hij is het met jullie eens, maar volgens mij begrijpt hij alleen niet waar het over gaat.. Maar goed, hij is het met jullie eens dus dan is het niet belangrijk waar het over gaat?!

Vind ik leuk · Beantwoorden · 12 mei om 22:10

Maarten van Steenis · 4 gemeenschappelijke vrienden

Weet heel goed waar het over gaat. Ik weet helaas ook dat er meer speelt. Uit ervaring betreffende andere personen en mijzelf uiteindelijk. Was er lange tijd vaste klant tot ik mijn mond er over opende. En vervolgens hetzelfde als anderen meemaakte. Spijtig is het na al die jaren

Vind ik niet meer leuk · Beantwoorden · 2 · 12 mei om 22:17

Caroll Sastro Maarten van Steenis dankjewel Maarten dat je je ervaring wel durft te delen like-emoticon

Vind ik leuk · Beantwoorden · 12 mei om 22:27

Sander Schreuder · 4 gemeenschappelijke vrienden

Nou voor mij komt die opmerking over 'stelletje racisten' nogal uit de lucht vallen.. Maar goed, als jullie er liever niet meer komen, omdat het van die racistische rolstoel haters zijn, ga dan lekker naar een cafe die je wel leuk en gezellig vindt..

Vind ik leuk · Beantwoorden · 12 mei om 22:39

Nachette Islam Last van aanstelleritis? Discriminatie,zwaar overdreven. Niemand is toch geweerd of weggestuurd? Dat er niet aan gedacht is, is dom en onhandig. Maar men is bereid er wat aan te doen en vraagt of je erbij wilt helpen.

Vind ik leuk · Beantwoorden · 12 mei om 18:00

Ronald Blonk Dus als je ergens geweigerd wordt omdat je niet de goede kleur hebt is dat wezenlijk anders dan wanneer je niet welkom bent omdat je niet kunt lopen?

Volgens mij is dat allebei uitsluiting, en dus discriminatie.

Dat het om verschillende redenen is doet er niet toe wanneer je duidelijk gemaakt wordt dat je niet naar binnen kunt..

Vind ik niet meer leuk · Beantwoorden · 1 · 12 mei om 18:34 · Bewerkt

Sander Schreuder · 4 gemeenschappelijke vrienden

Hoezo zijn minder validen daar niet welkom? Ze hebben een helling, iets wat te schuin voor haar doen, dus hebben ze haar vriendelijk buiten geserveerd?

Vind ik leuk · Beantwoorden · 12 mei om 22:13

Ronald Blonk Een stijging van 28 cm per meter (1:3,5) noem jij 'iets te steil' en dan doe je het ook nog voorkomen dat iemand zich aanstelt als ze daar niet af durft met een scootmobiel of elektrische rolstoel? Als je niet weet waar je over praat bemoei je er dan niet mee, of kom tenminste niet met dit soort respectloze onzin aanzetten, Sander Schreuder!

Vind ik niet meer leuk · Beantwoorden · 1 · 12 mei om 22:20

Ronald Blonk En je hebt 't niet over gezonde pubers die nog stuiteren als ze vallen, Sander Schreuder. We hebben mensen van tachtig in de groep die ook graag mee willen doen. Met je oma ben je ook voorzichtiger dan met je neefje.

Vind ik niet meer leuk · Beantwoorden · 1 · 12 mei om 23:05

Nachette Islam Niemand is toch geweigerd en de dames waren wel degelijk welkom. Hebben het verder leuk en gezellig gehad. Verder zijn ze prima geholpen. Ze konden niet naar binnen, niet omdat het ze verboden was. Maar omdat het gewoon niet lukte.

Vind ik leuk · Beantwoorden · 1 · 12 mei om 18:38 · Bewerkt

Ronald Blonk Nee joh, iedereen kon gewoon naar binnen, ook de mensen in scootmobiels of een elektrische rolstoel.

Je bent woordspelletjes aan het spelen.

Vind ik niet meer leuk · Beantwoorden · 1 · 12 mei om 18:35

Ronald Blonk Iemand het recht ontzeggen om mee te doen is toch ook weigering?

Vind ik niet meer leuk · Beantwoorden · 1 · 12 mei om 18:36

Nachette Islam Men gaat pas over dingen nadenken, als het gebeurt.

Vind ik leuk · Beantwoorden · 12 mei om 18:41

Ronald Blonk In dit geval zijn ze er vijf jaar terug al op gewezen, en hebben ze toen al toegezegd er iets aan te gaan doen. En sinds een jaar zit Resto Van Harte ook op die locatie, en ik heb gehoord van mensen in een scootmobiel die daar ook vergeefs heen zijn gegaan. Dit is voor hun heus niet de eerste confrontatie met hun ontoegankelijkheid.

Vind ik niet meer leuk · Beantwoorden · 1 · 12 mei om 18:44

Nachette Islam Het is een vereniging van vrijwilligers, dan kunnen jullie samen met de gemeente/ woningbouw om de tafel gaan zitten.

Vind ik leuk · Beantwoorden · 12 mei om 19:46

Ronald Blonk Het is altijd goed en eigenlijk onontbeerlijk wanneer gehandicaptenorganisaties worden betrokken bij de plannen en uitvoering wanneer het om toegankelijkheid gaat.

Het is heel ontmoedigend wanneer toegankelijkheid pas een issue wordt nadat gehandicapten hun neus stoeten en stennis gaan schoppen.

Vind ik leuk · Beantwoorden · 1 · 12 mei om 19:50

Nachette Islam Daar ben ik het volledig mee eens, maar het is helaas wel de realiteit. En daar moet zeker aangewerkt worden.Het is veel beter meteen betrokken te worden, dan achteraf.

Vind ik leuk · Beantwoorden · 1 · 12 mei om 19:56

 Sander Schreuder · 4 gemeenschappelijke vrienden

Ja Ronald, goed punt, beter preventief of proactief iets doen, dan achteraf. Maar goed, misschien zijn ze onderbemand of er is in ieder geval een reden dat ze er niet aan toe gekomen zijn en dat heeft echt niet te maken met kwade wil. Dus als jij tijd en zin heb, kan je ze vast helpen met het organiseren wink-emoticon

Vind ik leuk · Beantwoorden · 1 · 12 mei om 22:16

Caroll Sastro Sander Schreuder Wie heeft het over kwade wil? ik heb het over de feiten.

Vind ik leuk · Beantwoorden · 12 mei om 22:32

Ronald Blonk Ik heb tijd en zin om iedereen die dat vraagt te adviseren over toegankelijkheid, ze te voorzien van de nodige toegankelijkheidsrichtlijnen, en mee te denken en te adviseren over hoe die toegepast kunnen worden in een specifieke situatie.

En ik zie 't mijn plicht om de gehandicapten uit mijn omgeving bij te staan en voor ze op te komen als ze weer 's voor een teleurstelling komen te staan omdat ze niet normaal mee kunnen doen, of niet gewoon zoals iedereen naar de wc kunnen.

Caroll Sastro De Nachtegaal Grubbehoeve wij zullen per mail een advies sturen met de richtlijnen, dat is ons aandeel, zodat jullie daarmee verder kunnen. En verder Als je een locatie beheert waarmee je andere organisaties binnenhaalt die zich richten op iedereen, dan moet je ook de verantwoordelijk nemen om voor iedereen toegankelijk te zijn. Doe je dit niet, dan sluit je mensen uit en dat is ook discriminatie. Heb je geen wc dat ook door rolstoelers gebruikt kan worden dan behandel je ze niet gelijk aan een ander en dat is ook discriminatie. Je hebt er van te voren niet voor gezorgd dat je locatie ook door mensen bezocht kan worden die afhankelijk zijn van integrale toegankelijkheid, dan heb je ze eigenlijk uitgesloten van deelname en dus discrimineer je ze eigenlijk. Ik snap wel dat je het liever niet zo ziet maar d.w.n. zeggen dat het niet zo is.

5 jaar geleden zeggen dat je spaart voor een lift maar later gemeenschapsgeld (subsidie) binnen halen om een nieuwe keuken aan te schaffen, dan ben je ook in staat om subsidie aan te vragen om je locatie toegankelijk te maken.

Ze hebben een nieuwe helling geplaatst Maar het is nog steeds niet geschikt. De rolstoeler kon er niet alleen af maar moest door iemand voor en iemand achter de rolstoel vastgehouden worden. Dat is niet zelfstandig en onafhankelijk. En onze elektrische rolstoeler kon er niet af, omdat het veels te steil is, die kukelt naar voren.

Als goede toegankelijkheid er niet is dan valt het pas op als er een persoon is die van die goede toegankelijkheid afhankelijk is. Die persoon ondervindt op dat moment de gevolgen van slechte toegankelijkheid. Niet de persoon die er niet van afhankelijk is.

We hebben de slechte toegankelijkheid van deze locatie besproken met ons bestuur. Unaniem waren we het met elkaar eens. Het is niet integraal toegankelijk d.w.z. volgens de richtlijnen. Want alleen dan kunnen de personen die afhankelijk zijn van goede toegankelijkheid, zelfstandig en onafhankelijk met behoudt van eigen regie deelnemen. Iemand een helling moeten afdragen is niet zelfstandig en onafhankelijk en met eigen regie. Je met de rolstoel moeten laten tillen is niet zelfstandig en onafhankelijk.

Als anderen wel met gemak zelfstandig en onafhankelijk de locatie kunnen betreden, maar de personen die afhankelijk zijn van goede toegankelijkheid niet, dat is ongelijke behandeling en dus discriminatie.

Integraal toegankelijk is ook een toilet geschikt voor iedereen, dus ook voor rolstoelers. Als zo’n toilet er niet is, ben je niet toegankelijk. Dat is wat wij bedoelen met Bit voor iedereen, bevorder integrale toegankelijkheid voor iedereen.

Integrale toegankelijkheid is een mensenrecht! Volg je dit niet op, dan sluit je uit en dus discrimineer je.

Vind ik leuk · Beantwoorden · 3 · 12 mei om 21:25 · Bewerkt

Nachette Islam

Vind ik leuk · Beantwoorden · 12 mei om 21:35

Saskia Hubelmeijer Agenda 22 !

Vind ik niet meer leuk · Beantwoorden · 1 · 12 mei om 21:58

Caroll Sastro http://agenda22.jimdo.com/

Home - Website of agenda22!

Op 12 april 2016 is het VN-verdrag inzake gelijke kansen voor personen met een…

AGENDA22.JIMDO.COM

Vind ik leuk · Beantwoorden · Voorbeeld verwijderen · 1 · 12 mei om 21:59

Schrijf een antwoord...

Marianne Spierings Je hoort er niet bij, dat is het punt.

Vind ik niet meer leuk · Beantwoorden · 1 · 12 mei om 22:01

Sander Schreuder · 4 gemeenschappelijke vrienden

Caroll, wil je nou heel graag de Nachtegaal in, of wil je gewoon heel graag klagen? Want als het eerste het geval is, dan vraag ik me af waarom? Ze zijn volgens jou toch mindervalide haters? En er zijn toch genoeg andere cafeetjes waar je wel heen kan? En als je echt graag toch daar naar binnen wil, waarom zon hele lap tekst schrijven met uitleg over jou visie op discriminatie en met dreigementen, zonder echte concrete en specifieke oplossingen aan te dragen?

Je zegt namelijk alleen richtlijnen te hebben gestuurd, dat kan elke jandoedel ook wel, zie www.bouwbesluitonline.nl

Zie artikel 4.29 : Op het gedeeltelijk vernieuwen of veranderen of het vergroten van een bouwwerk zijn de artikelen 4.22 tot en met 4.28 van overeenkomstige toepassing, waarbij in plaats van het in die artikelen aangegeven niveau van eisen wordt uitgegaan van het rechtens verkregen niveau.

Dat betekend, dat een ouder gebouw, niet slechter mag worden qua eisen, minimaal moet het worden vernieuwd zoals hoe het was. Je kan wel van alles eisen, maar het is beter als je samen aan een oplossing werkt!

Home | BRIS Bouwbesluit Online

U kunt op deze pagina digitaal het Bouwbesluit 2012 raadplegen. Indien er wijzigingen worden doorgevoerd in het Bouwbesluit worden deze wijzigingen direct doorgevoerd op deze pagina. Hierdoor is Bouwbesluitonline.nl altijd actueel en betrouwbaar.

BOUWBESLUITONLINE.NL

Vind ik leuk · Beantwoorden · Voorbeeld verwijderen · 12 mei om 22:36

Caroll Sastro Sander ik ben voorzitter van het platform gehandicapten http://www.platformgehandicapten.com/ ik verkeer in de positie om op te komen voor gehandicapten als het moet en daarover te mogen klagen als er sprake is van slechte toegankelijkheid. Het is mijn werk men verwacht het van mij maar belangrijker ik doe het met liefde en mensen als jij versterken het alleen maar meer. Jij bewijst met jouw antwoorden hoe hard het nodig is. Dankjewel!

Home - De website van platformgehandicapten!

PLATFORMGEHANDICAPTEN.COM

Vind ik leuk · Beantwoorden · Voorbeeld verwijderen · 12 mei om 23:57

De Nachtegaal Grubbehoeve

We zullen onze mail gaan checken! Maar wat mij verbaasd en waar ik eigenlijk nog geen antwoord op heb gekregen is dat ik me verbaas dat je ons die dag zelf niet hebt aangesproken terwijl we aanwezig waren. Een beetje onpersoonlijk zo via Facebook!

Vind ik leuk · Beantwoorden · 17 mei om 18:05

Sander Schreuder · 4 gemeenschappelijke vrienden

Beste Caroll, het enige waar (mensen zoals?) ik me aan stoor is dat mensen zoals jij, zeker voor de functie die je bekleed, nogal onaardig en overdreven reageert op een groep vrijwilligers die je (in mijn ogen) onterecht beschuldigd van discriminatie.. Van iemand in jou functie zou ik toch verwachten dat die bruggen kan bouwen en communicatief zo vaardig is dat mensen haar graag helpen in haar zaak. Nu krijg ik alleen maar kriebels en irritatie..

Ik heb niets tegen mindervaliden, ik vind dat alle mensen het recht hebben om menswaardig behandeld te worden, dus met respect en met liefde. Ik vind het ook goed dat je aankaart dat je graag ergens naar binnen wil, waar dat nu niet kan. Alleen de manier waarop je je zin probeert te krijgen vind ik nogal smakeloos, en voor iemand in functie, ook erg onprofessioneel!!

Vind ik leuk · Beantwoorden · 1 · 17 mei om 19:14

Caroll Sastro: Sander Schreuder ik ben een strijder dat zouden er meer moeten zijn. Dat ‘gediplomatieke’ geëmmer van jou heeft deze conversatie ook niet echt op weg geholpen, als je zo graag wilt vermanen verspil je energie dan aan je neus want je bent er geen steek mee opgeschoten nu. Ga er lekker in peuteren dan haal je er tenminste nog wat uit.

Vind ik leuk · Beantwoorden · 2 · 17 mei om 22:24

Caroll Sastro: De Nachtegaal Grubbehoeve Het vergt zorgvuldigheid en dus tijd om jullie goed te adviseren want we hebben het hier wel over goede toegankelijkheid dus volgens de richtlijnen. Aangezien de Wijksafari nu gaande is heb ik de voorkeur om de goede rust te bewaren tot het einde van de safari. Tenzij jullie nu al kunnen garanderen dat het binnen nu en 3 juni echt gaat lukken om een elektrische rolstoeler daar veilig en met wederzijdse toestemming binnen te krijgen of dat de rolstoeler zelfstandig van de helling gebruik kan maken.

En jullie vraag waarom ik niet naar jullie toekwam? Werkelijk? Hebben jullie nog steeds echt niet door waarom? En was het niet al goed duidelijk gemaakt toen wij met de hele groep er waren en jullie vrijwilligers ter plekke samen met ons geconstateerd hadden dat het niet ging. Was dat niet persoonlijk genoeg? Hoeveel duidelijker en hoe vaak meer moeten we die scene gaan herhalen dan? En één van onze rolstoelers kan nog steeds niet zelfstandig van de helling gebruik maken? Dat gebeurt nu 4 dagen in de week. Volgens mij is dat al duidelijk genoeg.

Vind ik leuk · Beantwoorden · 17 mei om 22:25

Sander Schreuder · 4 gemeenschappelijke vrienden

Caroll, ik zal je helpen, met deze ene tip: Kijk hoe op wat voor manier jij je strijd voert, hoe kan je meer bereiken? Stop dus je energie in de juiste dingen, maak het leven leuk (ook voor anderen).

Ik vind dat je op zn minst wat meer respect en begrip kan tonen voor een ander, zeker omdat jij daar zegt voor te strijden.. En als voorzitter voor on belangrijke club vindt ik je echt ongeschikt!

Vind ik leuk · Beantwoorden · 18 mei om 10:39

Caroll Sastro Sander Schreuder ik weet zeker dat onze conversatie nergens toe leidt zullen we het gewoon staken. Ik begin. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1800573723498179&set=a.1405801292975426.1073741829.100006367063337&type=3&theater

Sander Schreuder · 4 gemeenschappelijke vrienden

Dat dit gesprek naar niets leidt, zijn jou woorden..

Leuk dat je een afbeelding deelt, zeg je nu dat je maar met de flow mee gaat en het er maar bij laat?

Als je jezelf probeert te profileren als strijder of leider, dan gaat er wat mis.

Een goede leider lijkt mij iemand die richting geeft, mensen de goede kant op stuurt, mensen kan mobiliseren, inspireren en enthousiast maken. Maar belangrijker nog, een goed leider beschikt over een kritisch denkvermogen en leert van gemaakte 'fouten' en neemt de verantwoordelijkheid als dat nodig is.

Een groep vrijwilligers wegzetten als discriminerende mindervalide haters, lijkt me niet de manier om te zorgen dat ze graag iets voor je gaan oplossen.. Misschien dat het uiteindelijk lukt omdat je ze chanteert vanuit je positie, ze zwart te blijven maken als ze niet doen wat je eist.

Je eist dat ze hun 'werk' doen, dat ze 'respect' tonen, ik zou zeggen begin daar eerst zelf mee en geef het goede voorbeeld eens.. Doe je werk die bij je functie hoort, neem de verantwoordelijkheid en biedt je excuses aan en geef de mensen hun respect die ze verdienen.

Vind ik leuk · Beantwoorden · 18 mei om 12:40

Ronald Blonk Als je vrienden een feest geven wil je daar toch gewoon naar toe kunnen, Sander Schreuder? Zit dan verder niet moeilijk te doen, man, en accepteer dat je voor sommige mensen meer moeite moet doen om ze te gunnen wat jou moeiteloos afgaat.

Vind ik leuk · Beantwoorden · 1 · 12 mei om 23:03

Sander Schreuder

Sander Schreuder · 4 gemeenschappelijke vrienden

Ja,wat is je punt? Dat ik dat niet doe of begrijp?

Vind ik leuk · Beantwoorden · 18 mei om 10:40 · Bewerkt

Ronald Blonk Precies.

Vind ik leuk · Beantwoorden · 18 mei om 22:24

Sander Schreuder · 4 gemeenschappelijke vrienden

Waar maak je dat uit op? Ik begrijp heel goed dat er mensen zijn die meer moeite hebben met iets dan andere. Wat ik niet begrijp is wat dat te maken heeft met respectvol omgaan met vrijwilligers, of met mensen die iets makkelijker afgaat dan jou.

Iemand klakkeloos uitmaken voor racist en daarna verwachten dat ze hun 'werk' voor je gaan doen.. Hoe groot je fysieke beperking ook is, dat gaat gewoon te ver.

Ronald Blonk En je hebt 't niet over gezonde pubers die nog stuiteren als ze vallen, Sander Schreuder. We hebben mensen van tachtig in de groep die ook graag mee willen doen. Met je oma ben je ook voorzichtiger dan met je neefje.

Vind ik niet meer leuk · Beantwoorden · 2 · 12 mei om 23:05

Sander Schreuder · 4 gemeenschappelijke vrienden

Klopt, iets te schuin of te schuin, ik begrijp dat je denkt dat ik het bagatelliseer maar dat was niet de bedoeling. Te schuin is te schuin. Maar dat neemt niet weg dat die mensen haar netjes (buiten) hebben geholpen. En dat neemt ook niet weg dat je best wat meer respect mag hebben voor vrijwilligers, net als voor je oma, of voor je neefje.

Een helling volgens bouwbesluit zou daar niet passen, dat wordt langer dan 10 meter. Er is dus een lift nodig. Heb jij nog een zak geld over, dan regel ik dat de lift er komt!

Vind ik leuk · Beantwoorden · 18 mei om 11:10

Ronald Blonk

Ronald Blonk Ik heb ook totaal geen kritiek op de behandeling door de gebruikers van de ruimte. Sander Schreuder. Waar ik me steeds weer kwaad over maak is wanneer gehandicapten niet gewoon net als iedereen mee kunnen doen. Zeker wanneer dat gaat om openbare gebouwen, openbare bijeenkomsten, locaties die bij uitstek laagdrempelig en voor iedereen toegankelijk zouden moeten zijn. We hebben echt al eerder contact gehad met De Nachtegaal Grubbehoeve. Ze bieden onderdak aan Resto VanHarte! Zowel de Nachtegaal al Van Harte hebben hierin ook een eigen verantwoordelijkheid.

Waar ik me kwaad over blijf maken is wanneer eigenaars, beheerders, uitbaters enz. steeds maar blijven denken dat toegankelijkheid uitsluitend een verantwoordelijkheid is van gehandicapten. Ik word kwaad als ik merk dat mensen nog nooit hebben nagedacht over hun eigen verantwoordelijkheid voor toegankelijkheid, totdat ze een gehandicapte tegenkomen die ze erop wijst . En ik word helemaal woest wanneer lopenden zoals jij dan ook nog blijven eisen dat iemand die buitengesloten wordt te allen tijde aardig en beleefd blijft, en alleen maar aankomt met laffe uitvluchten.

Je zou ten minste iemand kunnen respecteren in z'n gevoelens en emoties, en zelfs dat doe je niet. Je zou kunnen laten merken dat je begrijpt dat de locatie tekort schiet in toegankelijkheid, en dat je begrijpt dat iemand daardoor buitengesloten, teleurgesteld en boos is. Ook dat doe je niet. Dankjewel dat je gehandicapten nog verder in de verdomhoek drukt, en hun (en mijn) strijd nog moeilijker maakt. Laat mensen in hun waarde, help ze hun strijd te voeren, of, als je dat niet kunt, bemoei je er dan niet mee!

Overigens, wat is jouw belang in deze zaak?

Vind ik niet meer leuk · Beantwoorden · 2 · 18 mei om 12:11

Sander Schreuder · 4 gemeenschappelijke vrienden

Naar mijn idee heb je wel kritiek op de behandeling, waarom noem je ze dan racisten??? Sowieso vindt het dan wel van erg weinig respect getuigen, wat jullie roepen over deze groep vrijwilligers.

Mijn belang in deze is dat ik helemaal geen belang heb!

Het is ook niet mijn bedoeling om 'gehandicapten' in een hoek te drukken, sterker nog, ik vindt dit weer zon voorbeeld van valse beschuldiging.

Ik kan ook slecht tegen onrecht, dus ik begrijp jou/Caroll haar standpunt ook echt wel. Maar waar ik nog slechter tegen kan is dat er mensen zijn zoals jullie, die alleen maar aan zichzelf denken en aan hun zogenaamde 'rechten'. Ze eisen van alles, respect, service, waardering, dat mensen hun verantwoordelijkheid nemen, dat ze zich verplaatsen in hun gevoelens en emoties.. Maar vergeten dat er ook nog andere zijn, die hier ook behoefte aan hebben.

Vind ik leuk · Beantwoorden · 18 mei om 12:58

Ronald Blonk Jij bent de eerste die het woord racist gebruikt. Dat neem je terug. Wij hebben niemand van racisme beschuldigd. Dat zou ook helemaal nergens op slaan.

En als je geen belang hebt, werk dan niet de mensen tegen die opkomen voor hun rechten.

Toegankelijkheid is door de Verenigde Naties vastgelegd als universeel mensenrecht.

Nogmaals: als je vrienden een feestje geven is het toch normaal dat jij daar gewoon naar toe kunt? Kom dan niet met je suffe uitvluchten.

Vind ik leuk · Beantwoorden · 18 mei om 13:49

Sander Schreuder · 4 gemeenschappelijke vrienden

Ronald Blonk Zie de reactie van Maarten van Steenis, onder zijn reactie Niet lullen, gewoon accepteren!

Vind ik leuk · Beantwoorden · 19 mei om 12:16

Ronald Blonk Het zou schelen als je meteen duidelijk laat weten tegen wie je 't hebt, Sander Schreuder. Dat scheelt een hoop verwarring.

Vind ik leuk · Beantwoorden · 19 mei om 15:48

Sander Schreuder · 4 gemeenschappelijke vrienden

Nou voor alle duidelijkheid, ik ben voor betere toegankelijkheid en tegen disrespect.

 

Vind ik leuk · Beantwoorden · 19 mei om 17:15

Reactie schrijven

Commentaren: 0

Some pictures of me and

Ronald en Caroll
Ronald en Caroll