*Blog: Planning planning planning

Dus ik zit in mijn 'Plan'tijd. Planning planning planning.

Ben bezig om voor dit jaar al de 'to do'activiteiten die al bekend zijn, vast te leggen.

Als je zo ondernemend bent als ik en boordevol plannen zit,  is het echt heel belangrijk om goed overzicht te houden op al je afspraken, ook die al maanden vooruit gepland staan. Waar moet ik op voorbereid zijn? Het scheelt stress. Het geeft mij rust in het hoofd.

 

Maar het gebeurt wel in een chillmood hoor, zit echt niet als een gek driftig te pennen. Gewoon relaxed met excell erbij, beetje agenda pimpen en lijstjes maken. Soms een beetje kleuren.

 

Ik ben als eerst bezig met de planning van het PGZO want ja dat zijn verplichtingen waar ik niet onderuit kom. Gelukkig vind ik het nog steeds leuk. Kleine vergaderingen grote vergaderingen en bijeenkomsten voor binnen en buiten (tochten).

Dan komen de actiepunten: welke onderwerpen komen aan de orde welke lopen nog, aan welke thema's moeten we werken dit jaar en waar nemen ze een plek in, in mijn agenda. Ook de vergaderingen van de centrale stad willen we beter gaan volgen. En er moet ook ruimte zijn voor externe bijeenkomsten.

Ook komen de persoonlijke afspraken: niet alles kan je van te voren vastleggen maar ook daarvan heb ik een wensenlijstje in mijn hoofd dus het werk moet ook toelaten dat er ruimte is voor familie en vrienden. Maar ook de planning rond mijn gezondheid: hulp- en medische afspraken en mijn noodzakelijke beweging (2 x in de week zwemmen) Ha! niet vergeten the fun met het liefje. Oeps!

 

Ik ben eigenlijk al weken bezig, begon al in december, niet constant want ik ben ook afhankelijk van de toezeggingen van derden en van sommige gebeurtenissen waarvan je weet dat die komen maar waarvan je de datum nog niet weet. Gelukkig zijn de meeste nieuwjaarsborrels nu wel bekend en sommige jaarlijkse evenementen zoals de Avondvierdaagse.

 

Het lijkt allemaal veel maar met goed plannen en organiseren is het te doen. Het gaat over een jaar en niet over een paar dagen.

Het leukste vind ik lekker creatief doen met de handagenda, net als vroeger op school. Daarom ben ik dit jaar weer begonnen met de handagenda. Ik miste het sinds ik met mijn digitale agenda plan. Mijn streven is om mijn digitale agenda pas bij te werken (dit is wel handig voor onderweg en als reminder) nadat ik alles in de handagenda heb opgeschreven.

 

Dit alles maakt ook dat ik zin heb in wat er komen gaat. En om in de mood te blijven laat ik me inspireren door andere youtube-filmpjes;

o.a. 2 stijlen

·         Meer strak https://youtu.be/sRiyt2kXMj4

·         Kleurrijk en vrolijk https://youtu.be/86lpEWWtyGA

Reactie schrijven

Commentaren: 0

Some pictures of me and

Ronald en Caroll
Ronald en Caroll