*Blog: De Ysbreeker is niet toegankelijk

21-1-2017

De PvdA nieuwjaarsreceptie in De Ysbreeker was niet toegankelijk. De oprijplank moest 3x verlegd worden omdat er een trap en 2 zeer hoge drempels waren. Er was geen minder valide toilet en de ‘gewone’ toiletten waren onbereikbaar door een trap. Het was er tjokvol dus kon je ook geen kant op met de rolstoel.

 

Met Jette Klijnsma als staatssecretaris en Otwin van Dijk als voorman van de ratificatie van het VN-verdrag voor gehandicapten, zou je denken dat de PvdA al beter weet.

 

Overigens staat op Tripadvisor dat de Ysbreeker rolstoeltoegankelijk is. Klopt niet!

 

Ik heb het ze via Facebook en twitter laten weten. https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=405921863087993&id=100010105476679

Ik heb het ze ook in hun evenementenpagina gemeld. https://www.facebook.com/events/194189257718041/?active_tab=discussion.

Op deze melding hebben ze wel gereageerd in persoon van de communicatiemedewerkster. Je kan ook via de links zien dat er anderen gereageerd hebben.

 

De reactie kwam wel een beetje op het laatste moment en ook pas nadat ik onze PvdA Zuidoostenaar en gemeenteraadslid Henk Boldewijn (op de receptie van de VVD) aan het jasje had getrokken. Deze heeft toen een email naar zijn PvdA-voorzitter gestuurd. Prompt daarna kreeg ik een reactie.

 

Ik ben toch maar gegaan om de toegankelijkheid te checken maar het was geen pretje.

 

Ik hoop dat ze het nooit meer doen doch bij mij hebben ze niet de sier ermee gemaakt. Ik kan daarom niet een mooier verhaaltje van maken ondanks dat ze uiteindelijk er wel voor gezorgd hebben dat ik binnen kwam. Ik kon mede daardoor niet genieten van de receptie, ik kon niet naar het toilet en het was er tjokvol dus kon ik toch geen kant op.  De locatie is gewoon erg handicaponvriendelijk. Gelukkig heb ik wel met vriendelijke mensen gesproken die zich dit lot aantrekken.


Reactie schrijven

Commentaren: 0

Some pictures of me and

Ronald en Caroll
Ronald en Caroll