*Blog: zaterdag 19 maart is een wens van mij in vervulling gegaan.


Na 3 jaar mee-demonstreren tegen racisme en discriminatie voelde ik eindelijk erkenning voor ons (de gehandicapten).

Het eerste jaar was ik alleen op de scootmobiel tussen de menigte. Het tweede jaar met Ronald. En het derde jaar met Ronald en Sally.

 

Telkens miste ik ons want wij ervaren vrijwel dagelijks, soms een paar keer per dag, dat wij worden uitgesloten. Ik sprak het weleens hardop uit maar het vervloog, zelfs in mijn hoofd.

Nooit gedacht dat wij er toch op een dag bij zouden horen. Maar vandaag 19 maart 2016 gebeurde het. Zelfs met een speech en applaus uit het publiek en complimenten achteraf.

Dit was in het voor mij 4de jaar. Nu met Ahmed Ronald Sally Jerry Reinout Danièle Trix en dochter en nog meer van wie ik de naam niet weet.

 

Wat hebben we veel gewerkt in het voortraject. Want er gingen wel de nodige voorbereidingen aan vooraf. We hebben moeten vergaderen en organiseren (wat gepaard gaat met veel bureauwerk, kluswerk en de achterban mobiliseren).

We hebben ons moeten verplaatsen want de vergaderingen waren in het centrum. Onze bijeenkomst was ook in het centrum. Extra fysieke en geestelijke inspanning dus.

 

En we gingen ook naar Pakhuis de Zwijger voor de afsluitingsbijeenkomst en de oogst. Telkens werden ook de gehandicapten genoemd.

 

Maureen van der Pligt (van de SP) tipte ons over de vergadering van #‎21maartComite. Zo kwamen wij terecht in het Nelson Mandela Centrum (voormalig HTIP-gebouw) aan de 1e Weteringplansoen 2c alwaar het comité zich bevindt. En zo kwam de verbinding tot stand tussen 21 maart http://www.beleven.org/feest/dag_tegen_racisme_en_discriminatie en ‘gehandicapten worden ook gediscrimineerd’ door het Platform Gehandicapten Zuidoost. Aldaar ontmoette ik ook een oude vriend Ahmed El Mesri. En we besloten om de handen ineen te slaan. Mooie samenwerking werd het. Het leverde ook een mooie samenwerking met de sprekers op onze bijeenkomst op 11 maart in de Boekmanzaal in De Stopera. Mooi ook dat onze eigen bestuursleden gemakkelijk meewerkten. Sally Sherry Reinout en Ronald. Brenda is nog aan het revalideren.

 


Het #‎21maartComite was ook erg content met ons.

 

Dit jaar gaf ik de speech op de Beursplein. Ik hoop volgend jaar een ander want dit moet zeker duurzaam worden zodat wij de samenleving telkens erop attent kunnen maken. 'Gehandicapten worden ook gediscrimineerd'.

Vaak is het onwetendheid. Des te belangrijker is het om de maatschappij te porren van 'hee wij horen er ook bij'. Op allerlei mogelijke manieren want het vraagt blijvende aandacht.

 

De foto’s en het filmpje met de toespraak, geven een aardig beeld. Je ziet ons aan het eind van het filmpje swingen. En leuk ook dat Anja Meulenbelt ons genoemd heeft in haar blog.

 

Ik ben werkelijk iedereen dankbaar die hieraan een steentje heeft bijgedragen. Ronald rockt nog meer want die draagt altijd de grootste steen bij.

 

Wees gegroet, Caroll

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    sandra jungman (dinsdag, 22 maart 2016 14:59)

    Je hebt het geweldig goed gedaan Caroll,ik ben heel trots op het platform gehandicapten zuidoost,ik wens je een mooie lente,Sandra

Some pictures of me and

Ronald en Caroll
Ronald en Caroll